sabinelouise

Maten i Japan

Kategori: Japan, Livet

Ja jag kan i kort säga så här; Jag är inte särskilt förtjust i maten här.
Har inte hittat något som är värst gott och många rätter vet man inte ens vad det är i dem. Så matkulturen är minst sagt annorlunda här. Första gången vi gick till en affär för att köpa mat så var allt på japanska och då blev jag smått panikslagen, för jag kunde inte hitta något jag kände igen (förutom nudlar men inte ens dem visste jag vad de skulle smaka). Vandrade runt och runt flera gånger i den inte jättestora butiken och fattade inte hur det här ska gå i 2 månader.
Nu har vi iaf hittat en mer vanlig matbutik där vissa saker delvis står på engelska, typ Cheese och det är ju rätt svårt att misstolka ^^
 
Kan hända att man blir bjuden hem på middag hos någon och då måste man äta upp allt annars är man oförskämd. Så jag har ångest över det redan nu och hoppas inte det händer, för jag vet inte hur jag ska ta mig ur det i så fall :/
 
Så här ser typ allt ut, och jag är inte så förtjust i att äta sånt jag inte vet vad det är. Speciellt inte när allt ser farligt ut :P
 
 
Kommentera inlägget här: