sabinelouise

Orkan och ninjamyggen

Kategori: Japan

När det inte blev som man tänkt, hur blev det då?
Japp i kort: Japanresan har inte blivit som jag trodde, inte för att jag egentligen visste vad jag skulle förvänta mig av den men mycket har blivit helt åt fel håll och jag har av någon anledning haft allt för mycket otur med saker och ting sen jag kom hit för att nu sitta å le och tycka att allt är en dans på rosor.

Vi bor ju kvar i bunkern och då det börjat bli kallare här nu så har vi satt igång värmen, men det är ju bara en liten detalj - Den luktar kiss! Fast frysa är ju inte så kul, å efter en stund så vänjer man ju sig vid lukten (Hmm ska det ens vara så?!)

Åh just det ja, i Sverige var det tydligen storm igår/idag. Hmm så fort det regnar, blåser eller snöar mer än vanligt så händer det ju alltid samma sak: det blir kaos i Landet Lagom. Då kan ju jag tala om en sak för er; Efter förförra tofunen som va här så dog 10 pers och 50 pers saknades. Det va orkan här, men inte stängde de ner hela Japan för det. Skillanden är att när det blir väl blir illa här så kommer det en jordbävning (en stor sådan), vilket är motsvarigheten till mer regn å blåst i Sverige än vanligt. Come on people, you can do better than that!
 
Sist men inte minst: Jättemyggen tar sig alltid in här på rummet på nåt konstigt vis, hur många gånger man än tar död på dem så dyker det alltid upp en ny. Med stängda dörrar och fönster så får jag inte riktigt ihop det där. Åhh ja nu hände det precis, I dont get it!  Ninjamygg?
 
Well, sovdax nu I guess 
Kommentera inlägget här: