sabinelouise

Radio

Kategori: Livet

Inte ofta jag lyssnar på radio..men det händer när jag solar..vilket jag gjorde idag:
(jag berättar inte riktigt rätt, men poängen kommer fram iaf)
Det ringer in en kille in till programet där de har temat kärlek å har problem me tjejen han håller på att bli ihop med. Det krånglar fram å tillbaka. (det är nu jag tänker att de nog dejtat ett tag, kanske typ 1-2 månader)
Hon verkar inte vilja gå hela vägen, så de blir ihop "på riktigt".
Programledaren - Gert frågar vad problemet är, åh då förklara killen att hon blivit våldtagen. Åh det tycker ju Gert är en allvarliga sak (vilket det är!) och försöker förklara för killen att det är därför hon inte vill gå vidare/bli ihop/ha sex med honom. Vilket han har väldigt svårt att förstå å Gert säger att han borde prata me tjejen. Vilken han gjort men han fattar ändå inte vad problemet är.
Då frågar Gert hur länge sedan hon blev våldtagen. Å killen säger fundersamt "hmm tja *tänker* 2 veckor sedan"
Gert säger då rätt chockad att det är klart hon reagerar som hon gör, hon är ju i chock. Detta förstår inte killen alls, å tycker ju att det helt enkelt borde räcka att hon förstår att alla killar inte är likadana. Å säger också att det var hennes ex som gjort det mot henne, men han förstår fortfarande inte varför hon inte vill.
Då säger Gert att hon blivit påkörd av en buss. Killen börjar asgarva "haha hon har ju inte blivit påkörd av en buss" å fattar inte ett dugg av Gerts metafor.
Tror Gert blev lite ställd å säger rätt kort Hej då till killen å lägger på.
 
Killen i fråga upprepa flera gånger att tjejen inte ska tycka att alla killar är likadan, å fattar verkligen inte vad problemet är.
 
Var några som ringde in till programmet å reagera rätt mkt på va killen sagt, hur trög han är som inte fattar! 
Hoppas verkligen ingen blir ihop me honom, för fattar inte probleme här så lär han inte göra det me nåt annat heller!
 
usch va sur jag blir på såna människor!