sabinelouise

Blivande hyresgästen

Kategori: Livet

Trots att jag inte var så pigg på att lägga ut lägenheten på blocket så är det nu gjort, annonsen är även borttagen igen och jag har nu en hyresgäst (om hon inte ändrar sig av nån anledning). På 8 timmar fick jag ca 40 svar och vissa förstod jag inte riktigt hur de tänkte. För man måste ju sälja in sig om personen man skriver till ska nappa, fast en del har tydligen missat det (det är bostadsbrist och hur många är det inte som är utan bostad?!). Är ju som att skriva i en jobbansökan "Jag behöver ett jobb nu, kontakta mig snarast" å inget annat...det går ju inte!
Fast måste ändå ge alla de andra cred att de engagerade sig och det är inte lätt att va rättvis. Vet hur svårt det är att få bostad och hur hopplöst det kan kännas att inte lyckas få tag på något. Åh det var ju en hel del som ska börja plugga och det är ju inte många veckor kvar tills skolorna börjar. Nä, jag tycker synd om dem!
 
Så de 9 dagarna jag är ledig så ska jag rensa å skrubba lägenheten mer än jag någonsin gjort. Här ska bli kalasrent och städat. Kommer ju ta typ flera dagar haha. Men nej det är inte asstökigt och äckligt här, men ska man göra det noga så tar det tid.
Så: Välkommen min hyresgäst. Hoppas du och min lägenhet kommer trivas tillsammans å att ni tar bra hand om varandra:)
 
Är nu lite mindre stressad över att hitta nån att hyra lägenheten till, men vill ändå få pappret i handen och få det godkänt av hyresvärden. SEN kan jag va helt lugn!
 
Glad Sabine:
 
 
Kommentera inlägget här: