sabinelouise

Arkitekterna Krook & Tjäder :D

Kategori: Art College

Har börjat på nästa projekt, nu ska vi bygga en modell på ett hotellrum i skala 1:20. Vi är i grupp om två, å jag jobbar med Emelie. Dock det är inte bara bygga hur som helst...rummet ska va inspirerat av Andy Warhol i vårat fall, varje grupp fick var sin konstnär. Och det är mycket tänkande, å idag blev det ju inte helt seriöst på slutet...va lite trötta. Men vi har kul iaf ^^

Tre studiebesök på två dagar. Igår blev det först Älvrummet och kolla på den 11 meter långa modellen över Göteborg, men bara delarna som befinner sig runt vattnet.
Sen traska vi vidare till Modell och Form som har tillverkat modellen över Göteborg.

Dock det roligaste besöket va vi på idag, en bit från skolan ligger Arkitekterna Krook & Tjäder. Grymt ställe och det va jättekul ställa att va på och de verkar ha så himla kul jobb! Så jag började genast fundera på hur man tar sig dit, vägen till jobb alltså. Å första tanken är ju att en vidare utbildning är viktigt. Men har ju inte riktigt lust att gå tre år "allmän" utbildning och sedan två år master som man får göra, på Chalmers tror jag det va. Nånstans dök ordet "fusk" upp i min skalle, att gå YH istället för en vanligt utbildning på universitet/högskola...men jag är praktiskt av mig, så helt ärligt så funkar det inte riktigt med den teoretiskt biten och det har aldrig riktigt fungerat. Så kolla runt lite å då hitta jag Digital Visualisering - Arkitektur & Design som jag tror kan va rätt spår. Dock jag ska inte börja det nu, jag ska gå klart på Art College! Utbildning ligger dock i Eksjö / Småland, men känner jag fortfarande för att det är rätt spår jag är inne på till våren så får det ligga nästan vart som, Göteborg är ju trots allt inte så långt bort :) Ett annat alternativ är Butikskommunikation på Handelsakademin här i Göteborg. Men rent spontant, är mer sugen på det första! Tur jag har lite tid att fundera :)

Hjulet utanför Älvrummet:



Älvrummet:


Krook och Tjäder:
Cool tapet i deras allrum:

Kommentera inlägget här: